onsdag den 19. september 2012


Onsdag d. 19.09.

Det er da godt vi, i dag, skal ud og besøge skolebørn som kommer i pinsemenigheder i Comanesti og Moinesti, så er man da fri for al den tvikadrik, de rumænske pinsevenner indtager ikke alkohol, ikke officielt i hvert fald, men i ly af mørket kan de godt tage en enkelt til en fest. Men man serverer det i hvert fald ikke for gæster, så vi har fået en masse sodavand i dag, det kan man nu også blive træt af, sodavand og mange søde kager, det koger næsten i munden.

Silvica, Conel og Elena i Silvicas have

Cornels bil startede flot i her til morgen, og vi sparede et nyt batteri. Det blev en lang dag. Den startede ved 10 tiden og sluttede 21.30. Vi fik besøgt 11 skolebørn. Og havde der ud over det besøg af en enlig kvinde i store vanskeligheder. Vi har kæmpet i bøn med nogle familier, bedt for helbredelse for syge, givet knusere og kindkys, talt, opmuntret og givet gaver.

Hos familie i Doftana

Det har været en dag, hvor vi har grædt med de grædende, og glædet os med de glade. Følelsesregistret har været helt op i det røde felt, men også nede i det blå. Sorg, smerte og sygdom har fyldt meget, men der har også været plads til glæde og taknemmelighed.

Gud har været med os i alt det svære, og givet visdom til at handle med autoritet og beslutsomhed, men også med barmhjertighed.

Da vi kom hjem sent aften havde vi 6 æg, en pose blommer, 9 liter honning og en kalkun i bagagerummet, vi bliver begavet, men giver også gaver – mest penge fra Tylstrup Genbrug.

Vi har igen haft oplevelsen af, den store betydning vort besøg har haft, den glæde og gæstfrihed hvormed vi blev modtaget, har været overvældende,


Hus i Doftana

Der bliver så heller ikke til mere skriveri i dag, mit hoved er tomt, men mit hjerte fyldt. Jeg er taknemmelig for den store ære, der er blevet mig til del, at få lov til at møde alle disse mennesker, jeg føler mig privilegeret, at jeg må tjene sammen med Elena, Dorthe og Cornel, jeg lærer så meget hver eneste dag, om det at møde mennesker uden fordomme og med tilgivelse og med udrakte hænder, jeg suger til mig, og håber på, at jeg kan komme til at udstråle det samme engagement og den samme tålmodighed.

Så nu er jeg ved at komme i gang igen, nu kan jeg lige nå 2, halvleg af Barcelona og Spartak Moskva.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar