fredag den 29. november 2013

Så er der kommet igen nyheds-/bedebrev fra Dorthe og Cornel i Onesti, Rumænien.
I brevet skriver Cornel bl.a.
Fattigdom udover alle grænser

Vi har set mange forfærdelige forhold, og har gang på gang tænkt, at nu kan det ikke blive værre. Men sandheden er desværre en anden.For et par dage siden besøgte vi for første gang en ny familie, vi har fået kontakt med, i en landsby i nærheden af Onesti. Det syn der mødte os der, skar så dybt i hjertet som aldrig før.
Et koldt mørkt hus med plastik i vinduerne og to beskidte senge dannede rammen om en familie med 8 børn. Børnenes far er blevet dræbt i en ulykke og moderen er stukket af med en anden mand. Så den ældste af børnene, en pige på 12 år har ansvar for sine syv mindre søskende, hvoraf den yngste er 8 måneder. De stakkels børn havde absolut ingenting. Der var intet tøj, ingen tæpper eller dyner, og der var ingen varme, for husets eneste brændeovn er i stykker. Vi er meget glade for at vi kunne hjælpe dem med mad, tøj og strikkede tæpper fra Danmark.
Vi ville ønske, at vi kunne hjælpe disse børn ud af denne situation. Det ville være meget bedre for dem at komme på børnehjem, men vi ved ikke om det er muligt. Børnenes bedstefar som bor i sammen landsby gør ingenting for børnene. Vi beder om at Gud må give os visdom til at handle rigtigt i denne situation”. Resten af brevet kan du læse på www.helpromania.minisite.dk

 Billede indsat i tekst 1  Billede indsat i tekst 2  Billede indsat i tekst 3
Julehjælp
Siden jeg har hørt om disse børn, for et par dage side, har jeg ikke kunne få dem ud af hovedet. Jeg kan se det for mig. Da jeg sad og læste Cornels nyhedsbrev, fik jeg den ide at foretage en indsamling til børnene.
Er der nogen af jer, der vil være med at samle ind til julegaver m.m til disse børn?
I kan overføre jeres gave til reg. 5656 konto 7563 690 547, inden d. 15. dec. og mærke beløbet ”julehjælp” så vil jeg sørge for, at der bliver købt noget ind, så de børn får en bedre jul, end de ellers ville have fået. 
Der er ikke fradrag på disse beløb.


1 kommentar:

  1. Godt initiativ - håber der er flere som støtter op. kh Mogens

    SvarSlet